2009. szeptember 22., kedd

Sikeres pályázat a kompetencia alapú oktatás megvalósításáért














2009. szeptember 21-én délelőtt 10 órától sajtótájékoztatót tartott a Tiszáninneni Református Egyházkerület a Lévay József Református Gimnáziumban.

A tájékoztatás apropója az volt, hogy az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázatán több mint 102 millió forintot nyert az egyházkerület. A pénzt a kompetenciaalapú oktatás bevezetésére fordíthatják. A programban három oktatási intézmény vesz részt: a Miskolci Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon, a Miskolc- Diósgyőri Református Általános iskola és Óvoda, valamint a Sárospataki Református Kollégium Gimnáziuma, Általános Iskolája és Diákotthona.
A kompetencia alapú oktatás középpontjában nem pusztán a tanítás, hanem a tanulás aktív folyamata áll. A módszer egyik jellemzője, hogy a gyerek szövegértési és feladatmegoldó képességeinek fejlesztésére helyezi a hangsúlyt, olyan órákkal amiken a kisdiákok kisebb csoportokban dolgozhatnak. A tanár és tanulók közti közvetlenebb párbeszédet pedig az is segíti, hogy itt nem a katedra mögül oktat a pedagógus, hanem maga is úgymond részese lehet a csapatmunkának. Ilyen és ehhez hasonló célok valósulhatnak meg a program keretében a Tiszáninneni Református Egyházkerület három oktatási intézményében: a miskolci Lévay József Református Gimnázium és Diákotthonban, a Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvodában valamint a sárospataki Református Kollégium Gimnáziuma, Általános Iskolája és Diákotthonában. A programot a sikeres pályázatnak ösz9nhetően az Új Magyarország Fejlesztési Terv támogatja, összesen 102 millió 328 ezer forinttal.
Csomós József, a Tiszáninneni Református Egyházkerület püspöke örömét fejezte ki, hogy az Új Magyarország Fejlesztési Tervre most az egyházak is pályázhattak. Mint azt a püspök megjegyezte, korábban erre nem volt lehetőség.
A kompetenciaalapú oktatás rendkívül nagy kihívást jelent a pedagógiai munkában. A tanár feladata főként a szervező, irányító munka, így sokkal nagyobb hangsúly helyeződik a diákok önálló feladatmegoldására. - hangsúlyozta Nagyné Bódor Katalin, a Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon pedagógusa. Nagy Attila, a Miskolc -Diósgyőri Általános Iskola és Óvoda igazgatója tartalmi és a módszertani megújulásnak nevezte a kompetenciaalapú oktatási formát. A meglévő pedagógiai módszertani gyakorlatunkat ültettük be az új oktatási programba - fogalmazott Szatmáriné Tóth-Pál Ildikó, a Sárospataki Református Kollégium Gimnáziuma, Általános Iskolája és Diákotthona igazgatója. A kompetenciaalapú oktatást támogató projekt ebben az évben kezdődött, ám a pályázati feltételeknek megfelelően a következő öt tanévben is folytatódik.
A sajtótájékozató keretében lehetőség volt meglátogatni egy a már a pályázat keretében megvalósult kompetencia alapú oktatási stratégiára épülő tanórát is.

Forrás: www.tirek.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése